DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Lojistik ve Tedarik Zincirinde Güncel Araştırmalar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 624
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, lojistik ve tedarik zinciri alanındaki son gelişmeleri takip eden güncel yayınlar üzerinde durularak analizler yapmaktır. Böylece katılımcıların lojistik alanında yetkin bilgi sahibi araştırmacılar olması ve güncel araştırmalara yapıcı eleştiriler getirebilme yeteneğine sahip olması amaçlanmıştır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Lojistik ve tedarik zinciri ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilir
  • Uzmanlık alanındaki bilimsel literatürü takip edebilir ve bu literatüre katkıda bulunabilir
  • Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilir
  • Lojistik ve tedarik zinciri alanında bildiri ve makale yazabilir
  • Lojistik alanındaki gelişmeleri açıklayabilir
Ders Tanımı Bu ders, öğrencileri lojistik ve tedarik zinciri yönetiminde ileri düzeydeki özel konuları incelemeye motive etmek için tasarlanmıştır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Kavramlar: Ölçüm nedir? Okuma listesi
3 Methodolojik İncelemeler Okuma listesi
4 Tedarik Zincirinde Güncel Konular 1: Hizmet Tedarik Zincirleri Okuma listesi
5 Tedarik Zincirinde Güncel Konular 1 Con't-Hizmet Tedarik Zincirleri Okuma listesi
6 1. Araştırma Tasarımı Sunumu -
7 Tedarik Zincirinde Güncel Konular 2: Tedarik Zincirinde Dijitalleşme, İnovasyon ve Beraber Yaratım Okuma listesi
8 Tedarik Zincirinde Güncel Konular 2 Con't- Tedarik Zincirinde Dijitalleşme, İnovasyon ve Beraber Yaratım Okuma listesi
9 2. Araştırma Tasarımı Sunumu
10 Tedarik Zincirinde Güncel Konular 3: Atık Yönetimi ve Tedarik Zincirleri Okuma listesi
11 Tedarik Zincirinde Güncel Konular 3 Con't: Atık Yönetimi ve Tedarik Zincirleri Okuma listesi
12 3. Araştırma Tasarımı sunumu
13 Veri Toplama Araçları ve Prosedürlerinin Geliştirilmesi
14 Geribildirim, Pre-test
15 Dönemin Değerlendirilmesi Okuma listesi
16 Dönemin Değerlendirilmesi
Ders Kitabı Ders notları ve ilgili okuma materyalleri
Önerilen Okumalar/Materyaller Okuma listesi verilecektir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
30
Proje
3
60
Seminer/Çalıştay
1
10
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
12
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
10
Proje
3
30
Seminer/Çalıştay
1
20
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
218

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır.

X
2

Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir.

X
3

Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir.

X
4

Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür.

X
5

Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir.

X
6

Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır.

X
7

Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır.

X
8

İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest